index
GROTE OPENING ZATERDAG 28 JUNI! KOM LANGS

Voor alle veelgestelde vragen hebben we een handige FAQ voor je samengesteld. Hier vind je snel de antwoorden die je zoekt.

Advies

Voorraad

Outlet

Bestellen & Betalen

Bezorging

Ruilen & Retourneren

Service & Garantie

Kan ik hulp en advies krijgen?

Onze adviseurs staan klaar om je te helpen bij het kiezen van meubels die bij je interieur passen! We geven advies over onze producten en onderhoud. Meet de afmetingen van je ruimte op, zodat we je beter kunnen helpen bij het vinden van de juiste bank. Heb je vragen over een product, kleuren, materialen of afmetingen? Kom langs in de winkel; onze medewerkers helpen je graag!

Meten is weten.

We raden voordat je langskomt aan om eerst thuis goed de ruimte op te meten.

Welke artikelen zijn op voorraad?

Veel van onze producten zijn op voorraad of snel beschikbaar bij onze leveranciers. Deze staan online vermeld bij de artikelen. Mocht je alsnog twijfelen of een artikel snel leverbaar is? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat als ik kies voor een meubel op maat?

Als je kiest voor een meubel in een eigen kleur en/of afmeting, kan het iets langer duren. Het meubel wordt speciaal voor jou gemaakt en heeft een verwachtte levertijd van 12 tot 16 weken. Dit zijn ten alle tijden indicaties. Houd rekening met een maximale levertijd van 20 weken.

Wat is de levertijd van voorraadartikelen?

Voorraadartikelen kunnen wij vaak binnen een week bij je thuis afleveren. Dit blijft wel afhankelijk van de drukte rondom de planning. In de kerstperiode is het immers iets drukker dan normaal en lopen deze op naar 2 weken. Ophalen kan elke dag.

Outlet artikelen

Profiteer van hoge kortingen op restpartijen en licht beschadigde artikelen. Ideaal voor budgetvriendelijke projecten!

Het is belangrijk op te merken dat outlet artikelen niet kunnen worden geretourneerd en er geen garantie op zit.

Showroom artikelen

Deze artikelen zijn worden vaak tegen een gereduceerde prijs aangeboden vanwege bijvoorbeeld , lichte beschadigingen of verouderde modellen. Deze artikelen hebben in de winkel gestaan en zijn voor de rest nieuw.

Deze artikelen zijn meestal van hoge kwaliteit en bied de kans om kwaliteitsproducten nog voordeliger aan te schaffen terwijl je ook de producten van dichtbij kunt bekijken voordat je ze meeneemt.

Het is belangrijk op te merken dat Showroom artikelen niet kunnen worden geretourneerd en er geen garantie op zit.

Kan ik bestellen met aanbetaling?

Bij ons kun je heel gemakkelijk betalen met een aanbetaling. Wanneer je iets bestelt in één van onze winkels of online, betaal je gewoon 30% van het totale aankoopbedrag. Super handig, toch?

Wat zijn de betaalopties?

Bij ons heb je volop keuze als het gaat om betalen! Pinnen in de winkel is snel en gemakkelijk, ideaal voor de drukke shopper. Liever met contant geld? Geen probleem, dat kan ook!

En voor wie wat meer flexibiliteit zoekt, bieden we de mogelijkheid om in termijnen te betalen met in3. Zo kun je genieten van je aankopen zonder je meteen in te boeten op je budget. Kies de betaalmethode die het beste bij jou past!

Kan ik betalen bij levering?

Als je nog een openstaand bedrag heb staan kun je deze ook vooraf het uitladen nog alleen contant voldoen tot maximaal €1000,-.

De montageteam loopt ook nog alles met je na zodat alles goed staat bij aflevering.

Wat houdt bezorging en montage in?

Als je voor bezorging en montage kiest, worden je meubelen tot de 3e verdieping in het betreffende gebouw bezorgd. Je betaalt enkel voor de bezorging, en de montage is een gratis service.

Voor hogere verdiepingen en zwaardere artikelen krijg je extra toeslag. Tenzij deze met de lift mee kunnen.

Help! Mijn meubels passen niet door de gangen/trappen/lift.

Als het niet mogelijk is om je meubels via de trap of lift naar boven te brengen, kan een verhuislift een optie zijn.

De kosten hiervoor zijn voor jouw rekening en verschillen per regio. Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat de meubels door je ingang en/of voordeur passen.

Hoe verloopt de montage?

De bezorgdienst monteert de meubelen op de juiste plek en controleert alles samen met jou. Eventuele gebreken worden genoteerd in een serviceformulier. Na de controle kun je tekenen voor ontvangst.

Als je achteraf niet tevreden bent over iets, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. We vragen je dit zo snel mogelijk te melden binnen een redelijke termijn.

Wijzigingen omtrent de bezorging?

Wil je je bezorgadres aanpassen? Geef dit minimaal 5 dagen voor levering door via onze klantenservice.

Je kunt de bezorgdatum tot 2 dagen voor levering gratis verzetten. Wijzig je 24 uur van tevoren, dan zijn de kosten €150,-. Op de leverdag zelf is dit €250,-. We kunnen de afspraak tot 2 keer verzetten, daarna zijn er extra kosten van €75,- per keer.

Ben je niet thuis zonder van tevoren te informeren? Dan gelden de bovenstaande boetes bij het maken van een nieuwe afspraak.

Kan ik wijzigen doorgeven aan mijn bestelling?

Heb je besteld en wil je je bestelling wijzigen of annuleren? Dit kan tot 48 uur na je bestelling. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Na 48 uur is wijzigen niet meer mogelijk, omdat je bestelling definitief wordt verwerkt.

Kan ik nog annuleren?

Annuleren is altijd mogelijk, maar er zijn kosten aan verbonden: je verliest je aanbetaling en er wordt 30 procent van het totaalbedrag in rekening gebracht.

Als de leverdatum al is vastgelegd, brengen we 50 procent van het totaalbedrag in rekening.

Wacht je langer dan 20 weken voor je op-maat gekozen bank? Dan kan annuleren kosteloos. Stuur hiervoor een mailtje met je gegevens en ordernummer.

Kan ik online aankopen retourneren?

Ja, je online aankopen kun je binnen 14 dagen na ontvangst retour aanmelden via je account. De artikelen stuur je per post weer terug en krijg je de betaling binnen 14 dagen terug gestort op je bank.

Let op! Er zijn uitzonderingen waaronder showroom-en outletartikelen en op bestelling geproduceerde artikelen.

Wat voor garantie heb ik?

Bij Icardi geldt een standaard garantie van 1 jaar op diverse artikelen. Voor bepaalde producten kan echter een andere garantieperiode van toepassing zijn. In zulke gevallen wordt dit duidelijk vermeld bij het desbetreffende artikel. Het is altijd goed om de specificaties te controleren voor meer informatie over de garantievoorwaarden.

Heb ik ook service na de garantieperiode?

Na de garantieperiode bieden wij een eigen service aan die - afhankelijk van de situatie - tegen een betaling van 150 euro beschikbaar is.

Deze service kan bijvoorbeeld bestaan uit reparaties of onderhoud van artikelen die buiten de garantie zijn. Het is raadzaam om bij zulke gevallen een mail te sturen met je probleemomschrijving en detailfoto's en eventuele video's.

Artikelen langer laten wachten?

Wij hebben een beperkt ruimte voor opslag van grote artikelen, deze houden wij voor je op een veilige plaats totdat je gereed bent voor levering. Deze zijn na initiele aankomst 1 maand gratis.

Langer dan 1 maand is mogelijk met kosten van €37,50 per week.